Ae 4/7 | - Schweizisk elektrolokomotiv
|
Ae_4-7-1 sbb_10973.gif | |
|
| Ae_4-7-2 sbb_10973l.gif | |
|
| Ae_4-7-3 sbb_11015.gif | |
|
|
Re 4/4 I - med dør foran | - Schweizisk elektrolokomotiv til både person- og godstrafik
|
Re_4-4_I_1-1 sbb_10001g.gif | |
|
| Re_4-4_I_1-2 sbb_10001gl.gif | |
|
| Re_4-4_I_1-3 sbb_10001r.gif | |
|
| Re_4-4_I_1-4 sbb_10001rl.gif | |
|
| Re_4-4_I_1-5 sbb_409.gif | |
|
| Re_4-4_I_1-6 sbb_416l.gif | |
|
|
Re 4/4 I | - Schweizisk elektrolokomotiv til både person- og godstrafik
|
Re_4-4_I_2-1 sbb_3a427l.gif | |
|
| Re_4-4_I_2-2 sbb_4b10043l.gif | |
|
| Re_4-4_I_2-3 sbb_4a10033l.gif | | Enkelte lokomotiver blev malet i TEE-farver for at passe til personvognene, da Schweiz også var medlem af "TEE"
|
|
Ae 6/6 | - Schweizisk elektrolokomotiv til både person- og godstrafik
- Dette lokomotiv blev oprindeligt leveret grøn. Fra 1985 kom de røde lokomotiver.
- Siden 2005 (?) er nogle blevet malet "Cargo" blå, se lokomotivoversigten.
|
Ae_6-6-1 sbb_3b11402l.gif | | Lokomotiverne med numrne 11401 til 11425 blev kaldt "Kantonloks", fordi de fik påsat våbenskjold fra de 25 kantoner i Schweiz
Lokomotiverne med numrne 11401 til 11425 fik påmonteret chromstreg og fik chromnumre
Lokomotiverne med numrne 11401 til 11425 havde en hvid og en rød lygte foroven imellem frontvinduerne, undtaget 11410 11425, De røde lygter blev fjernet efterhånden.
|
| Ae_6-6-2 sbb_3b11452.gif | |
|
| Ae_6-6-3 sbb_5_11414.gif | | Lokomotiverne med numrne 11401 til 11425 blev kaldt "Kantonloks", fordi de fik påsat våbenskjold fra de 25 kantoner i Schweiz
Lokomotiverne med numrne 11401 til 11425 fik påmonteret chromstreg og fik chromnumre
Lokomotiverne med numrne 11401 til 11425 havde en hvid og en rød lygte foroven imellem frontvinduerne, undtaget 11410 11425, De røde lygter blev fjernet efterhånden.
|
| Ae_6-6-4 sbb_5_11485.gif | |
|
| Ae_6-6-5 Re 610 Cargol.gif | |
|
|
Re 4/4 II/III | - Schweizisk elektrolokomotiv til både person- og godstrafik
- Dette lokomotiv kom i flere udgaver - opdelt i serier
- Første serie blev leveret med kun én pantograf
- Serie 2 og 3 med 2 pantografer
- Typebetegnelsen "III" dækker over forandret gearing, der sænkede ophastigheden til 125 km/t., mens trækevnen blev sat op.
- Oktober 1996 startede kotymen med en del Re 4/4 II/III med en fast sammenkobling med Re 6/6 og dannede betegnelsen Re 10/10
|
Re_4-4_II-III-1 re4_4_2-I_g~mf.gif | |
|
| Re_4-4_II-III-2 re4_4_2-II-g~mf.gif | |
|
| Re_4-4_II-III-3 re4_4_2-I-r~mf.gif | |
|
| Re_4-4_II-III-4 re4_4_2-II-r~mf.gif | |
|
| Re_4-4_II-III-5 sbb_re442teel~heg.gif | | Enkelte lokomotiver blev malet i TEE-farver for at passe til personvognene, da Schweiz også var medlem af "TEE"
|
| Re_4-4_II-III-6 re442swex~heg.gif | | Til en ny persontogsservice (Swiss Express) blev der konstrueret nye personvogne (EW III), og til disse togstamme skulle der bruges dedikerede lokomotiver.
Lokomotiverne fik ud over en passende bemaling også ændret mekaniske detaljer såsom automatiske koblinger og dertil ændrede pufferramme.
Kun 8 lokomotiver blev bygget om: 11103, 11106, 11108 11109, 11112, 11113, 11133 og 11141
|
| Re_4-4_II-III-7 sbb_re421_380.gif | |
|
| Re_4-4_II-III-8 sbb_re420s.gif | |
|
|
Re 6/6 | - Schweizisk elektrolokomotiv til både person- og godstrafik
- Oktober 1996 startede kotymen med en del Re 6/6 med den faste sammenkobling med Re 4/4 II/III og dannede betegnelsen Re 10/10
- 1. januar overgik alle Re 6/6 til godstjenesten, SBB Cargo AG
|
Re_6-6-1 sbb_5_11654.gif | |
|
| Re_6-6-2 sbb_5_11608.gif | |
|
| Re_6-6-3 sbb_re620069.gif | |
|
|
Re 4/4 IV | - Schweizisk elektrolokomotiv til både person- og godstrafik
- Kun 4 prototyper blev bygget
- Lokomotivet skulle være det nye universallokomotiv, men tekniske problemer, erfaringer der blev brugt til Re 460, standsede
den videre udvikling og serieproduktion
- 1994 blev de fire lokomotiver solgt/byttet til SOB, og SBB fik fire Re 4/4 III (SOB 41-44)
|
Re_4-4_IV-1 sbb_10101l.gif | |
|
| Re_4-4_IV-2 sbb_10102l.gif | |
|
| Re_4-4_IV-3 sbb_10103l.gif | |
|
| Re_4-4_IV-4 sbb_10104grl.gif | |
|
|
Re 460 / Lok 2000 | - Schweizisk elektrolokomotiv til både person- og godstrafik
- 1. januar overgik alle Re 460 til Persontjenesten
|
460-1 sbb_re460~nmo.gif | |
|
|
Re 481 | - Schweizisk elektrolokomotiv til godstrafik
- Lokomotivet blev kun indsat i Tyskland >li> Blev solgt, da Re 482 kom frem
|
481-1 sbb_re481001.gif | |
|
|
Re 482 | - Schweizisk elektrolokomotiv til godstrafik
- Udviklet til at køre i Tyskland også
|
482-1 sbb_re482c~hsc.gif | |
|
|
Re 484 | - Schweizisk elektrolokomotiv til godstrafik
|
484-1 sbb_re484_001.gif | |
|
|
Re 474 | - Schweizisk elektrolokomotiv til godstrafik
- Udviklet til at køre i Italien også
|
474-1 sbb_474.gif | |
|
|
|