ET 55 | ET 55 er magen til ET 25 i udformning ET 55 er gearet lavet og har derfor lavere hastighed og større trækkraft. ET 55 blev indsat i det kuperede Schlesien.
Den eneste forskel er gearingen, således at ET 55 kan køre på stejle strækninger
|
![](/Forbillede/DB/Tidsoversigt_motortog/ET 55/m/db_3b_et25_110l.gif) ET_55-1 ET 55/db_3b_et25_110.gif | ![](/Forbillede/DB/Motortog/) | Blev bygget både som to-leddet og som tre-leddet.
|
| ![](/Forbillede/DB/Tidsoversigt_motortog/ET 55/m/db_4_425120l.gif) ET_55-2 ET 55/db_4_425120.gif | ![](/Forbillede/DB/Motortog/) |
Moderniseret; bl.a. ny front |
| ![](/Forbillede/DB/Tidsoversigt_motortog/ET 55/m/db_4_425120l.gif) ET_55-3 ET 55/db_4_425120.gif | ![](/Forbillede/DB/Motortog/) |
Computerlitrering (især på front) |
|
ET 25 | Vesttysk elektrisk motortog med indsats i regional trafik. |
![](/Forbillede/DB/Tidsoversigt_motortog/ET 25/m/db_3b_et25_110l.gif) ET_25-1 ET 25/db_3b_et25_110.gif | ![](/Forbillede/DB/Motortog/) | Blev bygget både som to-leddet og som tre-leddet.
|
| ![](/Forbillede/DB/Tidsoversigt_motortog/ET 25/m/db_4_425120l.gif) ET_25-2 ET 25/db_4_425120.gif | ![](/Forbillede/DB/Motortog/) |
Moderniseret; bl.a. ny front |
| ![](/Forbillede/DB/Tidsoversigt_motortog/ET 25/m/db_4_425120l.gif) ET_25-3 ET 25/db_4_425120.gif | ![](/Forbillede/DB/Motortog/) |
Computerlitrering (især på front) |
|
ET 56 | ET 56 = 456 1..-. = Motorvogn med styrekabine og pantograf
EM 56 = 856 0..-. = Midtervogn
ET 56 = 456 4..-. = Motorvogn med styrekabine og pantograf
|
![](/Forbillede/DB/Tidsoversigt_motortog/ET 56/m/db_et56al.gif) ET_56-1 ET 56/db_et56a.gif | ![](/Forbillede/DB/Motortog/) |
|
| ![](/Forbillede/DB/Tidsoversigt_motortog/ET 56/m/db_456_105l.gif) ET_56-2 ET 56/db_456_105.gif | ![](/Forbillede/DB/Motortog/) |
|
| ![](/Forbillede/DB/Tidsoversigt_motortog/ET 56/m/db_456_405l.gif) ET_56-3 ET 56/db_456_405.gif | ![](/Forbillede/DB/Motortog/) |
|
| ![](/Forbillede/DB/Tidsoversigt_motortog/ET 56/m/db_456_106l.gif) ET_56-4 ET 56/db_456_106.gif | ![](/Forbillede/DB/Motortog/) | Kun 456 106 blev omlakeret til blå-beige.
|
| ![](/Forbillede/DB/Tidsoversigt_motortog/ET 56/m/db_456_406l.gif) ET_56-5 ET 56/db_456_406.gif | ![](/Forbillede/DB/Motortog/) | Kun 456 106 blev omlakeret til blå-beige.
|
|
ET 30 | |
![](/Forbillede/DB/Tidsoversigt_motortog/ET 30/m/db_et301_3rl.gif) ET_30-1 ET 30/db_et301_3r.gif | ![](/Forbillede/DB/Motortog/) |
|
| ![](/Forbillede/DB/Tidsoversigt_motortog/ET 30/m/db_4301_4rl.gif) ET_30-2 ET 30/db_4301_4r.gif | ![](/Forbillede/DB/Motortog/) |
|
| ![](/Forbillede/DB/Tidsoversigt_motortog/ET 30/m/db_4304_4rl.gif) ET_30-3 ET 30/db_4304_4r.gif | ![](/Forbillede/DB/Motortog/) |
|
| ![](/Forbillede/DB/Tidsoversigt_motortog/ET 30/m/db_4301_4obl.gif) ET_30-4 ET 30/db_4301_4ob.gif | ![](/Forbillede/DB/Motortog/) |
|
| ![](/Forbillede/DB/Tidsoversigt_motortog/ET 30/m/db_4304_4obl.gif) ET_30-5 ET 30/db_4304_4ob.gif | ![](/Forbillede/DB/Motortog/) |
|
|
427 | |
![](/Forbillede/DB/Tidsoversigt_motortog/427/m/db_et27el.gif) 427-1 427/db_et27e.gif | ![](/Forbillede/DB/Motortog/) |
|
| ![](/Forbillede/DB/Tidsoversigt_motortog/427/m/) 427-2 427/ | ![](/Forbillede/DB/Motortog/) |
|
| ![](/Forbillede/DB/Tidsoversigt_motortog/427/m/db_427_4obl.gif) 427-3 427/db_427_4ob.gif | ![](/Forbillede/DB/Motortog/) |
|
|
420 | Konciperet specielt til S-tog
Først bygget til München S-Bahn (blå), Stuttgart S-Bahn (orange) og Frankfurt S-Bahn (orange)
|
![](/Forbillede/DB/Tidsoversigt_motortog/420/m/db_420ol.gif) 420-1 420/db_420o.gif | ![](/Forbillede/DB/Motortog/) | Denne orange farve blev "enheds"-farve
|
| ![](/Forbillede/DB/Tidsoversigt_motortog/420/m/db_420bl.gif) 420-2 420/db_420b.gif | ![](/Forbillede/DB/Motortog/) | Denne farve blev valgt specifikt til München
|
| ![](/Forbillede/DB/Tidsoversigt_motortog/420/m/br420rtfl.gif) 420-3 420/br420rtf.gif | ![](/Forbillede/DB/Motortog/) | Denne farve skulle have været på togene til Stuttgart og Frankfurt, men man valgte "enhed"-orange.
|
| ![](/Forbillede/DB/Tidsoversigt_motortog/420/m/db_420oyl.gif) 420-4 420/db_420oy.gif | ![](/Forbillede/DB/Motortog/) | Denne farve skulle have været på togene til Stuttgart og Frankfurt, men man valgte "enhed"-orange.
|
| ![](/Forbillede/DB/Tidsoversigt_motortog/420/m/br420b1fl.gif) 420-5 420/br420b1f.gif | ![](/Forbillede/DB/Motortog/) |
|
| ![](/Forbillede/DB/Tidsoversigt_motortog/420/m/db_420nl.gif) 420-6 420/db_420n.gif | ![](/Forbillede/DB/Motortog/) |
|
|
403 | |
![](/Forbillede/DB/Tidsoversigt_motortog/403/m/db_et403l.gif) 403-1 403/db_et403.gif | ![](/Forbillede/DB/Motortog/) |
|
| ![](/Forbillede/DB/Tidsoversigt_motortog/403/m/db_lh403l.gif) 403-2 403/db_lh403.gif | ![](/Forbillede/DB/Motortog/) | Speciel bemaling (Lufthansa)Toget var beregnet til flypassagerer, og toget kørte imellem Frankfurt lufthavn og Düsseldorf lufthavn.
|
|
ICE (401) | |
![](/Forbillede/DB/Tidsoversigt_motortog/401 ICE/m/db_401l.gif) 401_ICE-01 401 ICE/db_401.gif | ![](/Forbillede/DB/Motortog/) |
|
| ![](/Forbillede/DB/Tidsoversigt_motortog/401 ICE/m/db_5_401l.gif) 401_ICE-02 401 ICE/db_5_401.gif | ![](/Forbillede/DB/Motortog/Img_8462 - 800.png) |
|
|
|