E 10 / 110 | - Tysk elektrolokomotiv til persontrafik
- Nummereringen er ikke helt korrekt, da nogle af numrene ""overgik"" til E10.12, senere 112. Hertil kommer - især efter 1987 og 1994 - mange omnummereringer og ombygninger, som der bør læses særskilt på, hvis det har ens interesse.
|
110-01 El/db_e10_1.gif | |
Gråt tag. |
|
110-02 El/db_E10_106.gif | |
Blåt tag. |
|
110-03 El/db_110_1.gif | |
Gråt tag. Computerlitrering. |
|
110-04 El/db_110_106.gif | |
Blåt tag. Computerlitrering. |
|
110-05 El/br110bb~fa_rg_BH.gif | |
|
|
110-06 El/db_110_225.gif | |
Gråt tag. Computerlitrering. 4-kant-gitre. |
|
110-07 El/br110~fa.gif | |
Blåt tag. Computerlitrering. 4-kant-gitre. |
|
110-08 El/br110bb~fa.gif | |
4-kant-gitre. |
|
110-09 El/db_110_106_V_BH.gif | |
Rød DB-keks. |
|
110-10 El/br110bb~fa_rg_V_BH.gif | |
Rød DB-keks. |
|
110-11 El/br110~fa-rlogo.gif | |
4-kant-gitre. Rød DB-keks. |
|
110-12 El/br110bb~fa-r.gif | |
4-kant-gitre. Rød DB-keks. |
|
110-13 El/DBAG_110_131.gif | |
|
|
110-14 El/br110vr~fa.gif | |
|
|
110-15 El/br110_3b_III.gif | |
Ny front. Gråt tag. |
|
110-16 El/br110_3b-blue_top_III.gif | |
Ny front. Blåt tag. Har ikke eksisteret. |
|
110-17 El/br110_3b.gif | |
Ny front. Gråt tag. |
|
110-18 El/br110_3b-blue_top.gif | |
Ny front. Med "skørter". |
|
110-19 El/br110_3b-blue_top_u-sk.gif | |
Ny front. Uden "skørter". |
|
110-20 El/br110_3b-blue_top_u-sk_ny-ludl.gif | |
Ny front. Samlet firkantet gitter. |
|
110-21 El/br110_3b-blue_top_u-sk_ny-ludl-2.gif | |
Ny front. 4-kant-gitre. |
|
110-22 El/br110_3b_u-sk.gif | |
Ny front. Gråt tag. |
|
110-23 El/db_110_3bb.gif | |
Ny front. |
|
110-24 El/dbag_110_402_IV.gif | |
Ny front. 4-kant-gitre. |
|
110-25 El/dbag_110_402_IV-2gif.gif | |
Ny front. Samlet firkantet gitter. |
|
110-26 El/br110_5-blue_top_u-sk_ny-ludl.gif | |
Ny front. Samlet firkantet gitter. Rød DB-keks. |
|
110-27 El/br110_3b-blue_top_u-sk_ny-ludl-2-V.gif | |
Ny front. 4-kant-gitre. Rød DB-keks. |
|
110-28 El/dbag_110_3bb.gif | |
Ny front. Samlet firkantet gitter. |
|
110-29 El/dbag_110_402.gif | |
Ny front. 4-kant-gitre. Rød DB-keks. |
|
110-30 El/dbag_110_402-2.gif | |
Ny front. Samlet firkantet gitter. Rød DB-keks. |
|
110-31 El/br110_3r.gif | |
Ny front. |
|
110-32 El/br110_3vr.gif | |
Ny front. |
|
111 | - Tysk elektrolokomotiv til persontrafik
|
111-1 El/dbag_111_036.gif | | Lokomotiverne nummereret fra 118 til 188 blev malet i grå-orange, da de skulle bruges til S-Bahn trafik på det nye S-Bahn-net i Düsseldorf
|
|
111-2 El/br111spr.gif | | Dette lokomotiv blev malet i grå-orange, da de skulle bruges til S-Bahn trafik på det nye S-Bahn-net i Düsseldorf
Ruhr-S-Bahn farver. |
|
111-3 El/db_111_043.gif | | Lokomotiverne nummereret fra 118 til 188 blev malet i grå-orange, da de skulle bruges til S-Bahn trafik på det nye S-Bahn-net i Düsseldorf
Rød DB-keks. |
|
111-4 El/br111s~hen.gif | | Dette lokomotiv blev malet i grå-orange, da de skulle bruges til S-Bahn trafik på det nye S-Bahn-net i Düsseldorf
Ruhr-S-Bahn farver. Rød DB-keks. |
|
111-5 El/dbag_111_100.gif | |
|
|
111-6 El/dbag_111_086.gif | |
|
|
E 10.12 / 112 (110, 113-114-115 ) | - Tysk elektrolokomotiv til persontrafik
- Nummereringen er ikke helt korrekt, da E10.12, senere 112, blev taget ud af E10, senere 110 serien. Hertil kommer - især efter 1987 og 1994 - mange omnummereringer og ombygninger, som der bør læses særskilt på, hvis det har ens interesse.
|
112-01 El/DB_3_E10 1242_l.gif | | Lokomotivet blev specielt byggt til at fremføre F-toget ""Rheingold"" og ""Rheinpfeil"". Det var egentligt den nye type E10.12, der skulle bruges til TEE-togene, men de var ikke færdige. Derfor ombyggede man x E10-loks ved at montere andre bogier, som kunne køre hurtigere.
Oprindelig F-Rheingold farve. |
|
112-02 El/db_e10_1310l.gif | | Lokomotivet blev specielt byggt til at fremføre F-toget ""Rheingold"" og ""Rheinpfeil"".
Oprindelig F-Rheingold farve. |
|
112-03 El/db_e10_1266rl.gif | | Lokomotivet blev specielt byggt til at fremføre F-toget ""Rheingold"" og ""Rheinpfeil"". I forbindelse med indførsel af konceptet ""TEE" (Trans Europ Express) blev alle lokomotiver ommalet til rød / beige.
TEE-farve. Gråt tag. |
|
112-04 El/db_e10_12rb-v2.gif | |
|
|
112-05 El/db_112_312l.gif | |
Gråt tag. Computerlitrering. |
|
112-06 El/db_112_495.gif | |
Computerlitrering. |
|
112-07 El/DB-112-IV-II.gif | |
Gråt tag. Uden "skørter". Computerlitrering. |
|
112-08 El/db_112_490.gif | |
Uden "skørter". Computerlitrering. |
|
112-09 El/dbag_110_504-1.gif | |
4-kant-gitre. Computerlitrering. |
|
112-10 El/db_112_492.gif | |
Samlet firkantet gitter. Computerlitrering. |
|
112-11 El/dbag_110_485.gif | |
Computerlitrering. |
|
112-12 El/db_113_269_1992.gif | |
4-kant-gitre. Computerlitrering. Rød DB-keks. |
|
112-13 El/db_114_495_1988.gif | |
Samlet firkantet gitter. Computerlitrering. Rød DB-keks. |
|
112-14 El/dbag_5_113_309.gif | |
Computerlitrering. |
|
112-15 El/db_112_311.gif | |
Uden "skørter". Men stadig sort under foran ved bogie. |
|
E 40.11 / 139 | - Tysk elektrolokomotiv til godstrafik
- Typen er magen til BR 140 - dog monteret med elektriske bremser
|
139-01 El/db_E40_III-b.gif | |
Gråt tag. |
|
139-02 El/db_140g1-IIIb.gif | |
? |
|
139-03 El/db_140_169_1976.gif | |
Gråt tag. Computerlitrering. |
|
139-04 El/db_140g1.gif | |
Computerlitrering. Rundhjørnede gitre. |
|
139-05 El/db_4_140_835l.gif | |
Computerlitrering.Firkantede gitre. |
|
139-06 El/db_140607-1.gif | |
Blå/beige |
|
139-07 El/db_140g1-rlogo.gif | |
Rød DB-keks. |
|
139-08 El/db_140607.gif | |
Firkantede gitre. Rød DB-keks. |
|
139-09 El/br140r~fa.gif | |
Orientrot. |
|
139-10 El/br140vr~fa.gif | |
Neurot. |
|
E 40 / 140 |
- Tysk elektrolokomotiv til godstrafik
- Ud af denne type fik 40 loks monteret elektriske bremser og blev relitreret til BR 139 ( E40 11)
- Lokomotiverne med numrene fra 747 til 848 blev forsynet med såkeldt "Wendezugsteurung", således
at man kunne køre persontog med styrevogn, og man kunne køre i dobbeltraktion.
|
140-01 El/db_E40_III-a.gif | |
Gråt tag. |
|
140-02 El/db_E40_III-b.gif | |
Gråt tag. DB-keks. |
|
140-03 El/db_140g1-IIIb.gif | |
|
|
140-04 El/db_140_169_1976.gif | |
Gråt tag. DB-keks. Computerlitrering. |
|
140-05 El/db_140g1.gif | |
Rundhjørnede luftgitre. |
|
140-06 El/db_4_140_835l.gif | |
Firkantede luftgitre. |
|
140-07 El/db_140607-1.gif | |
Firkantede luftgitre. |
|
140-08 El/db_140g1-rlogo.gif | |
Firkantede luftgitre. Rød DB-keks. |
|
140-09 El/db_140607.gif | |
Firkantede luftgitre. Rød DB-keks. |
|
140-10 El/br140r~fa.gif | |
Orientrot. |
|
140-11 El/br140vr~fa.gif | |
Neurot. |
|
140-12 El/dbc_40_071.gif | |
Neurot. DB Cargo. |
|
E 41 / 141 | - Tysk elektrolokomotiv til persontrafik
|
141-01 El/db_e41_001l.gif | |
Blå. Gl. nummer. Med vindue. |
|
141-02 El/db_3b_e41_001l.gif | |
Blå. DB-keks. Gl. nummer. Med vindue. |
|
141-03 El/db_3b_e41023-e.gif | |
Blå. DB-keks. Gl. nummer. Uden vindue. |
|
141-04 El/db_3_e41244g.gif | |
Grøn. DB-keks. Gl. nummer. Rundhjørnede luftgitre. Gråt tag. |
|
141-05 El/db_3_141424g.gif | |
Grøn. DB-keks. Gl. nummer. Rundhjørnede gitre. |
|
141-06 El/db_e41_072.gif | |
Grøn. DB- keks. Computerlitrering. Rundhjørnede luftgitre. Gråt tag. |
|
141-07 El/db_4_141424g.gif | |
Grøn. DB-keks. Computerlitrering. Rundhjørnede luftgitre. |
|
141-08 El/db_141_198-e.gif | |
Grøn. DB-keks. Computerlitrering. Firkantede luftgitre. |
|
141-09 El/db_141_001-e.gif | |
Blå/beige. Blå keks. Rundhjørnede luftgitre. |
|
141-10 El/db_141_348-e.gif | |
Blå/beige. Blå keks. Firkantede luftgitre. |
|
141-11 El/db_5_141424g.gif | |
Grøn. Rød DB-keks. Computerlitrering. Rundhjørnede luftgitre. |
|
141-12 El/db_5_141_198-e.gif | |
Grøn. Rød DB-keks. Computerlitrering. Firkantede luftgitre. |
|
141-13 El/db_5_141_001-e.gif | |
Blå/beige. Rød DB-keks. Rundhjørnede luftgitre. |
|
141-14 El/db_5_141_348-e.gif | |
Blå/beige. Rød DB-keks. Firkantede luftgitre. |
|
141-15 El/dbag_141_436-e.gif | |
S-Bahn. |
|
141-16 El/dbag_141_230-e.gif | |
Orientrot. |
|
141-17 El/dbag_141_069.gif | |
Neurot. |
|
E 50 / 150 | - Tysk elektrolokomotiv til godstrafik
|
150-01 El/db_150g1-ep3-r.gif | |
Gråt tag. Rundhjørnede luftgitre |
|
150-02 El/db_150g1.gif | |
Gråt tag. Rundhjørnede luftgitre. DB-keks. |
|
150-03 El/db_150g1-ep4-f.gif | |
Gråt tag. Firkantede luftgitre. Computerlitrering. DB-keks. |
|
150-04 El/db_150g2~fbr-2-r.gif | |
Rundhjørnede luftgitre. Computerlitrering. DB-keks. |
|
150-05 El/db_150g2~fbr-2.gif | |
Firkantede luftgitre. DB-keks. |
|
150-06 El/db_150b1-r.gif | |
Rundhjørnede luftgitre. |
|
150-07 El/db_150b1.gif | |
Firkantede luftgitre. |
|
150-08 El/db_150g2~fbr-r.gif | |
Rundhjørnede luftgitre. Rød DB-keks. |
|
150-09 El/db_150g2~fbr.gif | |
Firkantede luftgitre. Rød DB-keks. |
|
150-10 El/db_150b2.gif | |
Rundhjørnede luftgitre. Rød DB-keks. |
|
150-11 El/db_150b2-f.gif | |
Firkantede luftgitre. Rød DB-keks. |
|
150-12 El/db_150or-r.gif | |
Rundhjørnede luftgitre. Orientrot. |
|
150-13 El/db_150or.gif | |
Firkantede luftgitre. Orientrot. |
|
150-14 El/db_150vr.gif | |
Neurot. DB Cargo. |
|
181.2 | - Tysk elektrolokomotiv til persontrafik
- Serieudførslen af to-strøms-lokomtivet 181.0 og 184 (E410)
- Primært indsat på strækinger til og fra Frankrig, da lokomotiverne var bygget til det nordlige franske elnet, der er på 25 kV, 50 Hz.
|
181.2-1 El/db_4_181_206l.gif | |
|
|
181.2-2 El/db_4_181_213.gif | |
|
|
181.2-3 El/dbag_4_181_201l.gif | |
|
|
181.2-4 El/dbag_5_181_211.gif | |
|
|
181.2-5 El/db_5_181_221l.gif | |
|
|
181.2-6 El/dbag_6_181_208.gif | |
|
|
E 94 / 194 | - Tysk elektrolokomotiv til godstrafik
|
E94-1 El/db_194_187-l.gif | | Tysk godstogslokomotiv, der blev bygget i flere serier. Sidste serie blev bygget efter krigen i perioden 1954-56.
|
|
E94-2 El/db_194_126-l.gif | | Tysk godstogslokomotiv, der blev bygget i flere serier. Sidste serie blev bygget efter krigen i perioden 1954-56.
|
|
E94-3 El/db_194_126-l.gif | | Tysk godstogslokomotiv, der blev bygget i flere serier. Sidste serie blev bygget efter krigen i perioden 1954-56.
|
|
E94-4 El/db_194_178~jmd-l.gif | | Tysk godstogslokomotiv, der blev bygget i flere serier. Sidste serie blev bygget efter krigen i perioden 1954-56.
|
|